Svet-Stranek.cz
Pro milovníky cestování, přírody,fauny a flory,historie a lidí.
Stránky Eduarda ANTONÍNA

Pro přátele cestování a přírody:Pro milovníky cestování, přírody,fauny a flory,historie a lidí.

Pro přátele cestování a přírody

Přeji všem cestovatelům hezký nejen dnešní den.
Rozhodli jsme se po stesku po koupání v moři navštívit ještě jednou letos to potěšení.Volba padla na ostrov Ischia.Bydleli jsme v hotelu Pineta v Ischia Ponte nedaleko a na dohled Aragonskému hradu.Krásný výhled z hotelu na hrad,koupání v "minerálce"v hotelovém bazénu a poté návštěva všech pláží a plážiček na ostrově,to byl náš program.Vše jsme si splnili,i návštěvu nejstarších lázní Cavascura Terme.Nádhera.Ostrov je velmi hustě osídlen,hodně aut a motorek,úzké uličky,to vše zapříčiňuje časté kolize aut.Po obhlídce vozového parku na ostrově,jsem zjistil,že málokteré auto není bez šrámu.Kuriozitou ostrova je Baia di Sorgeto,místo kde se dá koupat i v zimě.Vyvěrají zde přímo do moře horké prameny a moře je u kamenitého břehu se špatným přístupem hodně navštěvováno.Je zde i restaurace. Za návštěvu stojí i městečko Sant´Angelo,nebo Forio,městečko na západě ostrova s kostelíkem,natáčel se zde film Nebožtíci přejí lásce.Doprava po ostrově je skvělá,častá a levná(14,5 euro na týden).Plně jsme ji využili.Všechny své dojmy a pocity mám vyjádřeny na mých stránkách fotografií.- www.anto.rajce.net https://www.rajce.idnes.cz/anto/album/ischia-itali e-2023
Mějte se všichni návštěvníci mých stránek moc hezky,cestujte a zase někdy na počtenou,E.Antonín dne 25.9.2023

Zdravím všechny cestovatelé.
Dlouho jsme se, uzavřeni doma, neohřáli a už jsme měli v plánu naší další cestu.Tentokrát to byla cesta panoramatickými vlaky po Švýcarsku.Trvala necelých šest dní,ale stála za to.Večer z Prahy lůžkovým vlakem do Landguartu(výchozí stanice pro naší cestu Rétzkou dráhou a jinými regionálními vlaky).Do Sv.Mořice,dále údolím Abula expresem(velké převýšení pomocí tunelů,mostů,rondelů(nádherný Landwasserviadukt) až do Andermattu.Poté dalším Glacierexpresem až do Luzernu.Další cesty -na Rigi,pomocí zubačky,další den do Locarna a na zpáteční cestě nejdelším železničním tunelem na světě- Gotthardtunelem- (rychlost až 230km ta hodinu)- dvacet minut.Poslední den výjezd nejstrmější zubačkou světa(až 48 procent) na horu Pilates.Opravdový zážitek.Poté cesta do Curychu a lůžkovým vozem do Prahy.Snímky,které jsem z cesty pořídil jsou na mé stránce www.anto.rajce.net
dne 3.7.2023
https://www.rajce.idnes.cz/anto/album/svycarsko-vl akem

Přeji všem hezký den.
Již se nám stýskalo po cestě za krásami naší země.Tentokrát jsme si vybrali Jordánsko.Byl to zájezd s CK a tak jsme neměli žádné starosti a tím jsme si tento zájezd velmi užívali.Bydleli jsme v Akabě na břehu Rudého moře.U resortu nebylo šnorchlování pěkné(zničeno turisty) a tak jsme chodili asi 1 km vedle.Tam to bylo,úžasné,málo lidí,jen místní,hodně korálů a mořské fauny.Také jsme využili výlet na hodinu vzdálené Wádí Rum.Celodenní výlet byl neskutečně zajímavý,krásný s nádhernou přírodou.Červené skály,pouště a velbloudi s beduíny,jimi nabízené projíždky,ochutnávka čaje,západ slunce,no zkrátka fantazie.Všem,kdo se vypraví do Jordánska toto místo velmi doporučujeme. Snímky z této ceste si můžete prohlédnout na mé stránce - www.anto.rajce.net.
dne.5.6.2023
https://www.rajce.idnes.cz/anto/album/jordansko-8- 15-5-2023

www.anto.rajce.net
Ještě jednou všechny milovníky cest po světě,Evropě a Česku zdravím.
Udělali jsme si ještě tento rok jednu radost a podnikli jsme cestu za teplem v těchto pozdních dnech roku. Letěli jsme na Kypr(jižní).
Vybrali jsme Aktea beach hotel u střediska Ayia Napa. Hotel je umístěn blízko nejznámější jižní plaže Nissa beach.(je velmi navštěvovaná až přelidněná,proto nedoporučuji).My jsme místní dopravou navštívili několik krásných pláží s málo lidmi,např.Konnos beach nebo Paralia Buzakia beach blízko města Protoras.Místní doprava jezdí ve velmi častých intervalech a stojí kamkoliv 1,5 euro. Absolvovali jsme také jeden celodenní výlet na západ ostrova.Tam je k vidění hodně historických památek(okolo města Pafos),nebo po cestě jsme navštívili Afroditinu skálu s pláží.I ta stojí za cestě na západní pobřeží Kypru.Mezi Limassolem a Pafosem.Mohu potvrdit,že i říjen je na koupání na ostrově Kypr vhodný.Moře teplé a čisté,průzračné.Dobrý počinek. Leťte také!.Máte-li zájem na fotky z ostrova Kypr, tak jsou na mém webu - www.anto.rajce.net Přeji všem hezké klidné dny a hodně cestovatelských zážitků,E.Antonín
30.10.2022

Zdravím všechny,kteří rádi cestují.
Naše další cesta za poznáním směřovala na ostrov Kefalonie.Krásný zelený ostrov v Jonském moři nám připravil svými přírodními krásami opravdu nádherných 11 dní.Bydleli jsme ve studiích Anna u Apostroli.Abychom poznali celý ostrov tak k tomu nám sloužil půjčený automobil.Najeli jsme hodně km a mohu Vám doporučit pár míst,které stojí za vidění.(pokud se samozřejmě na tento ostrov vydáte) -Nejvyšší bod ostrova -Mont Ainos Oros,překrásné pláže Paralia Petani,Paralia Mirtos,Paralia Makris Gialos,Koutsoupia beach,Davidios beach,a třeba Skala beach.Dále doporučuji navštívit Melissani Cave Lake -jezírko v jeskyni kde je propadlý strop s výletem na lodičkách.městečka Fiskardo(na severu ostrova),nebo Skala na jihu ostrova.Zkrátka je toho hodně k vidění na tomto ostrově.Zaleťte navštívit! Přeji Vám vše dobré a hezké cesty,E.Antonín.Fotodokumentace je na mé stránce -www.anto.rajce.net
30.6.2022

Všem přátelům cestování přeji krásný den.
Sláva,sláva a ještě jednou sláva.Konečně nastal čas,kdy můžeme opět vyrazit za hranice naší krásné České republiky.Umožnilo nám to očkování a popasování se s náležitostními formalitami při odjezdu a potažmo i příjezdu.Bohužel doba je taková a pandemie dál řádí v celém světě.
Tentokrát byl náš cíl největší ostrov Středozemního moře - Sicílie
Bydleli jsme v krásném malém letovisku Sant´Alessio Siculo v Elihotelu.
Navštívili jsme malebné městečko nad mořem -Taorminu,dále krásné místo Gole Alcantara,výlet lodí na Liparské ostrovy a krásné plaže v těchto lokalitách.Vynikající jídlo s množstvím ryb a plodů moře nám kompenzovalo poněkud pomalejší přístup obsluhy stravování a občerstvení.Vše také vynahradilo nádherné moře,které my nemáme.I ubytování bylo dobré a tak nám kazila jen krátká doba pobytu.Naše radost trvala pouhý týden -18.8. až 25.8.2021 a poté hupky dubky do pošmurného, chladného a deštivého Česka.Vzpomínky však hřejí a tak všem tuto lokalitu a ostrov všem doporučuji.Mějte se hezky, někdy příště zase zde na těchto stránkách zdraví E.Antonín.
p.s .fotodokumentace z ostrova Sicílie - www.anto.rajce.net
Dne 26.8.2021 https://www.rajce.idnes.cz/anto/album/sicilie-2021

Krásný,šťastný a spokojený rok 2021 Vám všem přeje E.Antonín
Dne 1.1.2021

Krásný den všem,i v nehezké době pandemie
Dalším naším pobytem v době zákazů cestování po světě:
Navštívili jsme Český les a bydleli v Apartmánech pod Čerchovem, ve vsi Trhanov.Nádherný pobyt s vstřícným majitelem jenom umocnil krásné výlety po Českém lese.Zklamání bylo jediné - vrchol Čerchova,který zřejmě ještě nedořešil majetkové spory s armádou ČR.Zanedbané občerstvení s neochotným personálem a zavřená moderní věž postavená ČA.Stará vyhlídka fungovala a to nám aspoň zacelilo nehezký pocit z tohoto vrcholu Českého lesa.Ovšem cesta na vrchol a následné žně hub nám zklamání bohatě vynahradili.Vše ostatní bylo nádherné,vynikající ubytování as krásná krajina.Doporučuji všem(a nakonec i tu cestu na známý Čerchov).Stojí to za výlet.Mějte se všichni krásně a opatrujte se v dnešní době, aby jste jako my, mohli přemýšlet o další cestě po koutech naší země,tak jako my.Zdraví Vás E.Antonín
Dne 1.11.2020

Zdravím všechny přátele cestování,
situace ve světě pro poznávání cizích krajin je stále špatná a tak se nadále věnujeme naší krásné zemi uprostřed Evropy.
Tentokrát jsme navštívili Hostýnské vrchy.
Bydleli jsme v pensionu Brusenka v Brusném,nedaleko Bystřice pod Hostýnem.Asi 3 km od centra.Pokud chcete tento kraj navštívit,neváhejte a vyjeďte.Stojí za návštěvu.Vystoupali jsme na Hostýn s nádhernou bazilikou Nanebevzetí Panny Marie,dále krásná vesnička Rusava a vlastně celé okolí Hostýna a vršků,které spadají do Hostýnských vrchů.Ubytováni v pensionu Brusenka bylo nádherné,tak jako jejich kuchyně.Moc ji všem doporučuji.Krásné stylové pokoje a klapot mlýnu,který je součástí Brusenky Vám jen umocní pocit opravdu klidné dovolené.Mlým se spouští ráno v 7 hod.Již nnemůžete dospat v tichu a čekáte na ten krásný klapot,který mimochodem velmi uklidňuje.Je opravdu u nás krásně!!! Tak zase někdy na počtenou u mých stránek,E.Antonín
Dne 18.6.2020

Hezký poslední dubnový den,den pálení čarodejnic.
Zdravím všechny,kteří mají toulavé boty.Ale vzhledem k novodobému"Moribundusu"se nám všem přistřihla trochu křidélka.Ti,kteří měli naplánovanou cestu do světa(a já k nim patřím),musí zůstat doma v Česku. Nám všem to ale zpříjemní ten fakt,že naše Česká republika je opravdu krásná a je stále kam cestovat a poznávat všechny zákoutí a krásy naší země.Jakmile to "představenstvo" dovolí a uvolní opatření týkající se "moribundusu",jistě všichni co rádi cestují(a mě nevvjímaje) rozjedou se do všech míst naší republiky,abychom nadále zjišťovali a potvrzovali si - naše země je opravdu krásná.Máme k tomu příležitost.Tak tedy jedeme.....Všechny Vás zdravím,kteří se proklikali na můj web a přeji zdraví a šťastnou cestu.Eduard Antonín
Dne 30.dubna 2020

Všem těm,kteří rádi cestují,přeji v roce 2020 hodně cest a štěstí.Také Vám všem přeji zdraví a radost z dalších zážitků,E.Antonín

Přeji všem krásný den,
opět se hlásím na této stránce informovat všechny ty, co rádí cestují.
Vrátili jsme se 24.září z Řeckého ostrova Skopelos.Bydleli jsme v malém městečku Neo Klima v resortu Delphi.Vzhledem k tomu ,že končila sezóna,jsme byli v resortu skoro sami(ještě 2 páry).Nádherný klídek všude kam jsme dorazili.Půjčili jsme si auto a navštívili jsme asi osm nádherných pláží a plážiček,které se vyznačovali tím,že byli skoro prázdné.To bylo báječné.Průzračná čistá voda,ještě teplá,klid a krásné scenérie okolo nás,to byly naše kulisy minulých 11 dní.Blízký ostrov od nás(2 hodiny letu),let na Skiathos a poté hodinový trajekt na ostrov Skopelos bylo to co nás nalákalo.A nebyli jsme zklamáni.Krásná příroda,ticho,klid a pohoda.Doporučuji všem,kdo při cestování tyto věci upřednostňují.Bylo tam krásně,navštivte tento ostrov,nebudete litovat.Fotodokumentace(výběr) z tohoto ostrova je na mých stránkách
www.anto.rajce.net
mějte se přátelé cestování moc hezky a někdy příště zase na počtenou,Eduard Antonín
dne 1.10.2019 https://www.rajce.idnes.cz/anto/album/skopelos-rec ko-13-9-24-9-2019

Zdravím všechny přátele cestování,přírody a lidí.
V neděli jsme se vrátili z Řeckého ostrova Zakynthos.Byla to cesta s naším pětiletým vnukem,proto byl ny programu hlavně dětský svět,který doporučuji všem mladým rodinám s malými dětmi.Bydleli jsme ve středisku Laganas v resortu Galaxy Ne. Vše bylo přispůsobeno malým dětem a lidem, kteří mají rádi pozvolný přístupe do moře.Dlouhá 8 km pláž je lemována četnými resorty,restauracemi a zábavou.Na pláži jsou zakázany všechny motorové atrakce,protože se zde vyskytují mnohočetní jedinci želvy karety obrovské.Na pláři kladou vajíčka a v zálivu se dají na člunech pozorovat za 10 euro.Oblast,ve které jsme strávili 7 nocí je skvěloá a všem ji doporučuji. Na dalších cestach a poznavání světa se příště s vámi těší Eduard Antonín
dne 17.6.2019

Krásné zážitky z cestování po Česku a celém světě a k tomu potřebné štěstí a zdraví přeje do roku 2019 E.Antonín
29.12.2018

[https://www.websurf.cz/?ref=81638]

Předvánoční pozdrav všem lidem co rádi poznávají naši i cizí země.
V neděli jsme se vrátili ze země dromedárů,wadí,kadidla,pouště,pohádek 1000 a jedné noci,z "Arabského Švýcarska"(jak je někdy tato země nazývána) -z OMÁNU.
Byli jsme ubytovaní v resortu Fanar&Residence,poblíž města Salalah(200 000 tisíc obyvatel)
Půjčili jsme si Nissan a navštívili toto město,jeho mešitu(2.největší v Ománu) ,vyjeli jsme do blízkých hor,navštívili Wadí Darbat,kde jsou krásné vodopády připomínající malé Plitvice,nebo zmenšené Acua Azul v Mexiku.Objížděli okolí kde hlavní přednost i na dálnici mají dromedáři.Musí se čekat až v klídku přejdou.
V resortu Fanah bylo vše na špičkové úrovni,jak servisu,jídla i obsluhy.Obsluhují lidé z Indie,Bangladéše,Větnamu,Srí Lanky a pod.Ománci jsou jen šéfové,kteří nechodí pěšky.Všude jezdí autem a tím se též vysvětluje velmi malé značení přechodů pro pěší.Ománci jsou přátelští,usměvaví lidé a tolerantní,v resortu byli vánoční stromky a příprava na křesťanské vánoce.Vím,je to pro hosty západních zemí,ale i to potěší.Návštěva této Arabské země neměla chybu a velmi nás potěšila.Všude mají čisto a pořádek,skvělou infrastrukturu,za špinavé auto platí pokutu.Bezpečná a tolerantní země,kterou doporucuji navštívit.Místo na fota z této země zde nemám,kdo má zájem si tato fota prohlédnout,tak může navštívit mé stránky na uložení fotografií a to - www.anto.rajce.net
Zase někdy příště,zdraví Vás všechny E.Antonín
17.12.2018 https://www.rajce.idnes.cz/anto/album/oman-salalah -a-okoli-2018

Hezký den všem přátelům cest po všech koutech světa.
Je to již 24 hodin,co jsme se vrátili po cestě Italského regionu - Kalábrie. Bydleli jsme v resortu Villaggio Agrumeto v Ricadi ,přímo u moře.Po celém pobřeží nádherné Kalábrie vede regionální železnice,kterou jsme hojně využívali.Navštívili jsme několik krásných městeček umístěných na vysokém púobřežním masívu,pod kterým leží překrásné pláže. Městečka jako je Tropea,Scilla,Santo Domenico,Pizzo nebo výběžek Capo Vaticano(který byl k dosažení pěšky z našeho resortu) jsou opravdu nádherná a stojí za návštěvu,pokud do tohoto regionu někdy zavítáte.Celých 12 dní,které jsme v oblast pobyli,byli též umocněny fantastickou gastronomií,hojnou na mořské plody a ryby.To my milujeme.Zde na fota z cesty není místo a tak kdo má zájem podívat se na některé snímky z cesty ,může navštívit mé stránky - www.anto.rajce.net .Zdravím návštěvníky stránky a zase někdy na přečtenou,Eduard Antonín
20.9.2018 https://www.rajce.idnes.cz/anto/album/italie-kalab rie-ricadi-2018

Přeji všem návštěvníkům této stránky hezký den,
zatím jsem popisoval naše cesty do zahrničí,ale musím zdůraznit,že u nás v Česku je nádherně a máme zde kouzelná místa.Jedním z nich je také Český ráj a jeho okolí.Navštívili jsme a pobyli v Autokempinku Pecka prodloužený víkend.Pecka je pecka!.Všem doporužuji návštěvu a hlavně rodinám s malými dětmi.To vybavení,čistota,ubytování,stravování a zábava pro ně a všechny ostatní nemá chybu.Koupaliště,nafukovací trampolíny,lanová centra,horolezecká stěna,hřiště pro beachvolejbal,kurty,podia a zábavy s animačními programy.To je jen malý výčet aktivit z tohoto úžasného místa.Navštívili jsme již hodně míst,ale toto bylo opravdu super!!! A nedaleko(1km) se nachází hrad Pecka.I ten stojí za návštěvu.Zkuste to.Zase někdy příště E.Antonín
8.7.2018

Krásný první letní den přeji všem přátelům cestování.
Včera,t.j. 20.6.2018,jsme se vrátili z další naší cesty po poznání Evropy a konkrétně Alp v okolí Ga-Pa a Innsbrucku.Cesta autem Ford Galaxy s ubytováním v Rakouském Leutasch a návštěvou okolních alpských velikánů s pozadím Zugspitze byla pro nás dalším korálkem navlečeným na nahrdelník Evropy.Alpy jsou opravdu nádherné a všem cestovatelům je doporučuji navštívit v kterémkoliv místě.Pořídili jsme také fotodokumentaci.Zde nemám místo a proto zájemcům umožnuji zhlédnutí naší cesty na webu - www.anto.rajce.net.(Až je tam v co nejkratší době vložím).Přeji všem krásné cesty po naší zemi a zase někdy nashledanou,E.Antonín
21.6.2018 https://www.rajce.idnes.cz/anto/album/rakousko-nsr -alpy-leutasch-2018

www.anto.rajce.net

Přeji hezký den, pokud má někdo z Vás zájem,může se na níže uvedeném webu podívat na mé absolvované lety po světě, je to velmi zajímavý web. Hodně štěstí a peněz při cestách po světě přeje E.Antonín.
27.3.2018

Přeji krásný den,
v neděli jsme se vrátili z nádherného ostrova - Menorky. Bydleli jsme v Aparthotelu Beach Club v Son Parc na severu ostrova.Půjčili jsme si auto Fiat 500 Riva a tak jsme mohli poznat všechny krásná místa tohoto kouzelného ostrova.Pobyt umocnili výborná jídla v apartmánu připravená z mořských plodů ,ryb a pod.Navštívili jsme nejvyšší vrch ostrova - del Toro vysoký 358m,ze kterého lze přehlédnout celý ostrov.Dále jsme prošli některá města jako Ciutadella,Mahón,Aidar atd.Všem tento ostrov,jeden z Baleárských, moc doporučuji!!.Příště nashledanou,E.Antonín https://www.rajce.idnes.cz/anto/album/spanelsko-me norca-2017
(týden od 10.9. do 18.9.2017)